پرونده مهم ترین فیلم سال  «سرزمین خانه به دوشان» 

سرزمین خانه‌ به‌دوشان داستان زنی به نام فرن را روایت می‌کند که پس از مرگ همسرش و به وجود آمدن مشکلات اقتصادی شدید در آمریکا تصمیم می‌گیرد تا در ماشین ون خود زندگی کند و از همین طریق، ورود به دنیای جدیدی را تجربه می‌کند و...

این فیلم که با نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلمبرداری، یکی از شانس‌های اصلی بردن جوایز اسکار پیش‌روست. این فیلم برنده شیر طلایی جشنواره ونیز شده و نامزد چهار رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن، از مراسم انجمن مطبوعات خارچی هالیوود؛گلدن گِلاب شده است که از این میان دو گوی طلایی بهترین کارگردانی برای کلویی ژائو و بهترین فیلم درام را از آن خود کرده است. 

با توجه به اتفاقاتی که در گلدن گِلاب امسال رخ داد و مراسم اسکار پنجم اردیبهشت که در آن فیلم ژائو شانس بسیاری برای برنده شدن جوایز مختلف دارد، بر آن شدیم تا نخستین پرونده تحلیلی سینما تریبون را به این فیلم اختصاص دهیم و تلاش کنیم تا هم دلایل اهمیت این اثر و هم دلایل  مناقشات و مخالفت‌های اطراف آن را بررسی نماییم. این پرونده یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سال را بررسی می‌کند.

1400/1/20 01:26:02