واکنش آنی از ونیز ۲۰۲۲: همه زیبایی و خونریزی ( لورا پویتراس)
همچو شعری از ییتس

ترجمه سارینا عزتی‌زاده

 

همه زیبایی و خونریزی/ کارگردان: لورا پویتراس/ بازیگران: نان گلدن

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵، امتیاز در راتن تومیتوز: ۸۳

 

خلاصه فیلم: این فیلم زندگی نان گلدن را ترسم می‌کند. نان گلدن، عکاس مشهور آمریکایی درگیر اپیدمی مرگبار افیون می‌شود. او از کف زیرزمینی شروع می‌کند تا به یکی از عکاسان بزرگ اواخر قرن بیستم تبدیل شود. بعدها به عنوان فعال در موسسات هنری و کمک به معتادان کارهای بزرگی انجام می‌دهد. او به مبارزه با خانواده‌ سکلر (صاحبان شرکت داروسازی پردو فارما) می‌پردازد.

 

▪️ ایندی‌وایر (سوفیامونک کافمن): عنوان این  فیلم مستند حتی قبل از اکران، لرزه‌ای بر رقابت جشنواره ونیز انداخت و بیشتر شبیه به خطی از شعر ییتس بود تا آخرین مستند پویتراس. بحران مواد افیونی، پیوندهای اجتماعی، خطرات سرکوب و اینکه چطور هنر و سیاست یکسان هستند از دستمایه‌های اصلی فیلم است.

 

▪️ ددلاین (استفانی بانبری): لورا پویتراس گوش خوبی برای شنیدن صداهای ضعیف دارد. اولین مستند بلند او کشور من، کشور من ، درباره مردم عادی عراق بود که تحت اشغال ایالات متحده زندگی می کردند. با مستندهای بعدی توانست دو اسکار را به نام خود بزند. او این بار نیز دغدغه‌مند برگشته است.

 

▪️ اسکرین‌دیلی (وندی آیده): این پرتره واضح و آشکار از نان گلدن حتما یکی از مدعیان فصل جوایز محسوب می‌شود. پویتراس توانسته جزئیات زندگی شخصی او و رشدش به عنوان یک هنرمند را به صورت یک دوگانه در فیلم جلو ببرد. من از این فیلم حس ترسیم شدن دوباره‌ی هنرمند زنده است اثر ماریانا آبراموییچ گرفتم.

1401/6/18 11:25:26