حلقه نقد-شماره 12
دایره تنگ

 

حلقه نقد-شماره 12

پادکست تحلیلی سینمای ایران و جهان

در این لینک بشنوید(وی‌پی‌ان خود را روشن کنید)

ویژه‌برنامه روز ملی سینما-بخش اول

 

میزگردی با حضور کیوان کثیریان،علیرضا مجمع و پویا نبی

 

 

روزهایی که می‌گذرد ما را در بزنگاهی از تاریخ سینمای ایران قرار داده که به گواه سیر تحول آن تاکنون، این دوره بی‌شباهت به ادوار گذشته است. با روی کار آمدن دولت جدید و منصب‌های تازه در وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، شورای پروانه ساخت و نمایش به نظر می‌رسد گلوی سینمای ایران بیش از پیش فشرده شده است. به بهانه روز ملی سینما در گفت‌وگویی به بحث درباره شرایط کنونی سینما از وضعیت اکران تا پروانه ساخت، جشنواره‌ها و وضعیت سینماگران می‌پردازیم.

بعد از ضبط این شماره پادکست و در حالی که درصدد انتشار این قسمت بودیم، باخبر شدیم رفیق مطبوعاتی و فیلمسازمان؛ اصغر یوسفی‌نژاد که در این بخش از او اسم برده می‌شود و چند روز قبل بر اثر عارضه مغزی به کما رفته بود، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. یوسفی‌نژاد تبریزی ریز اندامی که با قلبی بزرگ زندگی‌اش را با سینما قمار کرد و زمانی که هنوز فیلم دومش؛ عروسک در راهروهای وزارت ارشاد در حال چک و چانه زدن برای گرفتن مجوز است از دنیا رفت و فیلمش را با تماشاگر و روی پرده ندید. روح بزرگش قرین رحمت الهی.

شماره دوازدهم حلقه نقد را می‌شنوید. این برنامه در قالب میزگردی با حضور کیوان کثیریان، علیرضا مجمع و پویا نبی در شهریورماه ۱۴۰۱ ضبط و در دو قسمت منتشر می‌شود. این پادکست در کانال تلگرام و اپلیکیشن کست‌باکس منتشر شد.

 

قاب پادکست:

صحنه‌ای از فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما ساخته محسن مخملباف با الهام از فیلم رگبار ساخته بهرام بیضایی با حضور پروانه معصومی به نقش آتیه.

 

موسیقی متن پادکست:

کواراتت زهی شماره 15 اثر لودویگ فان بتهوون

 

دبیر حلقه نقد: شهرزاد شاه‌کرمی

سردبیر: علیرضا مجمع

 

 

پادکست حلقه نقد هر هفته منتشر می‌شود.

 

این پادکست را در :

سایت www.cinematribune.com

اینستاگرام critiquecircle

کانال تلگرام حلقه نقد[Critique Circle]

و کست‌باکس حلقه نقد

بشنوید.

 

ما را در #سینما_تریبون دنبال کنید.

 

@critiquecircle

1401/6/28 13:48:33