راهنمای سریال 2021: تجدید دیدار فرندز
 با گریه می خندم!

تجدید دیدار با فرندز/کارگردان: بن وینستون/ شرکت کنندگان: جیمز کوردن (مجری)، جنیفر آنیستون، متیو پری، دیوید شویمر / توزیع کننده: اچ.بی.اُ مکس/ امتیاز در سایت آی.اِم.دی.بی:  ۸.۱ از ۱۰ / امتیاز در سایت راتن تومیتوز: ۶۶ از ۱۰۰

خلاصه داستان: در این قسمت ویژه، بازیگران و خالقان سریال فرندز در یک دورهمی خاطرات این سریال را مرور کرده و افراد مشهور بسیاری از علاقه خود به  این مجموعه صحبت میکنند.

*

در اینکه سریال فرندز یک جادوی تلوزیونی بوده (و هست) شکی نیست. یک کیمیای نمایشی که هنوز هم فرمول موفقیتش کشف نشده. همانطور که مجموعه‌های زیادی با همان فرم و داستان ساخته شد و سرنوشتی جز شکست در پی نداشت. اما فرندز ماند و به شگفتزده کردن نسل جدید مخاطبانش ادامه داد. نه کیفیت پایین فیلمبرداری و نه صدای بلند خنده‌هایی که در صحنه پخش می‌شد نتوانست جلوی دیده‌شدنش را بگیرد. مگر می‌شود از شروع یک سریال سه دهه گذشته باشد اما همچنان مخاطب نوجوان و جوان در سراسر جهان پیداکند؟ اصلا این سیتکام قدیمی چه لذت اعتیارآوری دارد که مخاطبش با اشتیاق به تماشای چندباره‌اش می‌نشیند و باز هم سیر نمی‌شود؟ راز این تازگی‌ِ تمام نشدنی چیست؟

بعد از تمام شدن فصل دهم سریال بیشتر طرفداران در انتظار بازگشت آن‌ها بودند اما خالقانش (مارتا کافمن، دیوید کرین) پرونده‌ آن را بسته بودند و بازیگران از شکست خوردن برند فرندز می‌ترسیدند. سال‌های بعد از آن با رد شدن شایعه ساخت فصل جدید گذشت تا اینکه بازیگران نهایتا راضی به یک دورهمی آن هم بدون فیلمنامه شدند. سرانجام پس از تعویق‌های بی‌شمار این قسمت ساخته شد و تجدید دیدار شش بازیگر اصلی به همراه سازندگانش اتفاق افتاد. دیداری که در صحنه اصلی فیلمبرداری و همان دکور خاطره‌انگیز انجام شد و اشک بازیگران را سرازیر کرد. همچنین خالقانش در مورد چگونگی انتخاب بازیگران صحبت کردند و همه آن‌ها در جمعی دیگر همراه با تماشاگران و مهمانان افتخاریِ مشهور حاضر شده و به سوالات مجری پیرامون سریال پاسخ دادند.

تماشای تجدید دیدار برای هواداران فرندز یک فرصت تلخ و شیرین است. شیرین برای مرور سریال محبوبشان و تلخ برای روبرویی با نسخه مسن شخصیت‌ها؛ همچون متیو پری (چندلر) که آنچنان هم اهل جوک‌گویی نیست. اما فقط همین؛ این قسمت نه رازی را فاش می‌کند و نه حتی حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. بهتر بود برای غافلگیر کردن هواداران تلاش بیشتری ‌می‌شد و یا حتی سوالات چالش برانگیزتری پرسیده می‌شد. سریالی که خوب شروع شد خوب ادامه داد و خیلی خوب هم تمام شد سزاوار یک دورهمی بسیار بهتر بود.

 

 

1400/4/21 23:57:11