فاطمه مرشدکیان
واکنش آنی از کن 74: کوپه شماره ۶(یوهو کاسمانن )
سرمای انزوا

کوپه شماره ۶/ کارگردان: یوهو کاسمانن / بازیگران: یوری بوریسوف، سیدی لارها / ژانر: درام / کشور: فنلاند، روسیه/ نمایش در بخش: رقابتی

خلاصه فیلم: داستان فیلم پیرامون آشنایی یک دانشجوی دختر فیلیپینی با یک معدن‌چی روسی در کوپه قطار و در سفری طولانی اطراف مناطق غیرشهری روسیه است.

*

جسیکا کیانگ (ورایتی): یک داستان عاشقانه نامتعارف و درون‌قطاری که شما را به گذشته و همچنین سرتاسر روسیه می‌برد. بازیگران نیز کوچک‌ترین تغییرات در شیمی بین شخصیت‌ها را با عملکردی شگفت‌انگیز منتقل می‌کنند و درکنار هم، حتی لحظه‌ای غیرقابل باور در رابطه‌شان وجود ندارد. و با اینکه احساسات رمانتیک بیداد نمی‌کند اما عشق ، در نوع خودش، به وجود می‌آید.

 

دیوید رونی (هالیوود ریپورتر): یوهو کاسمانن کارگردان فیلیپینی به دنبال اولین اثرش شادترین روز زندگی اولی ماکی (۲۰۱۶) که صاحب جایزه کن هم شد، به سراغ فیلمی در جاده‌های قطبی و درباره روابط انسانی رفته‌است. این فیلم حول محور زنی‌ می‌گردد که در حال تلاش برای داشتن زندگی فرهیخته‌ایست که آن را تجربه کرده و می‌پسندد، پیش از آنکه در نهایت آرامش را در پدیرفتن و خودآگاهی ساده‌تری پیدا کند‌. این فیلم یک درام مالیخولیایی‌ست اما در عین حال در دیدگاهش پیرامون ارتباط و انزوای انسانی به طرز غافلگیرکننده‌ای دلگرم کننده است. زیبایی بصری در این اثر ظرافت‌ کمتری دارد اما کاملا همسو با محتواست. این فیلم درعین اینکه اثری عجیب و ناپیوسته است، در نوع خودش بسیار جذاب ظاهر می‌شود.

 

پیتر برادشاو (گاردین):  داستان یک آشنایی ناخوشایند در عاشقانه قطارمحوری که نسخه فنلاندی فیلم پیش از طلوع (ریچارد لینکلتر / ۱۹۹۵) است. برخلاف سرمای استخوان‌سوز در مکان فیلم واقع در مورمانسک (شمال غربی روسیه)، گرما و شوخ‌طبعی انسانی شگفت‌انگیزی در این عاشقانه عجیب وجود دارد که درباره آشنایی دو غریبه در قطار است. رمانسی که بین این دو جوان شکوفا می‌شود در موازات با عاشقانه‌ای در یک سفر طولانی با قطار است، و این یک معادل غیر آمریکایی جدی برای فیلم‌های ریچارد لینکلتر محسوب می‌شود.

بن کرول (رپ): این درام فنلاندی یک قطار کندرو به سوی مکاشفه است. داستان یک دانشجوی فنلاندی و یک روس گستاخ که کوپه قطارشان را شریک می‌شوند دارای ضرباهنگی فکرشده و لحنی زمستانی است‌. این یک داستان کم ادعاست که هدفی بیشتر از دراماتیزه کردن قصه ندارد.

1400/4/20 22:42:34