خداحافظ کاپیتان

ستاره کانادایی هالیوود  برای نقش‌آفرینی در «تازه‌واردها» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد وبه پیرترین بازیگر مردی تبدیل شد که اسکار گرفت. برای «ایستگاه آخر» (2010) و «همه پول‌های دنیا»(2018) نامزد جایزه اسکار شد که در عنوان آخری به دلیل اتهامات کوین اسپیسی جایگزین بجای کوین اسپیسی انتخاب شد.
از دیگر فیلم‌های او می‌توان اشاره کرد به «مردی که می‌خواست سلطان باشد» و «چاقوکشی». که «چاقوکشی» آخرین حضور کریستفر پلامر مقابل دوربین سینما بود.
برطبق گزارش‌ها کریستفر پلامر در خانه خود درکانکتیکات در آرامش روز جمعه صبح پنجم فوریه درگذشت. 

لو پیت مدیر و دوست دیرینه‌ی او که 46 سال مدیربرنامه‌های پلامر بود، گفت:« کریس مرد خارق العاده ای بود که با آداب و رسوم قدیمی ، شوخ طبعی و آوای کلمات ، به حرفه‌اش عشقی عمیق و احترام داشت.
او یک گنجینه ملی بود که تبار کانادایی خود را بسیار دوست داشت. او با هنر و انسانیت خود ، قلب همه ما را لمس کرد و زندگی افسانه ای او برای نسل های بعدی جاودان خواهد ماند. او برای همیشه با ما خواهد بود. »

پلامر کارنامه طولانی و متنوعی در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر داشت بارها در برادوی با گروه رویال شکسپیر روی صحنه رفته بود. دو جایزه تونی ثمره کارنامه طولانی و تحسین شده ای او روی صحنه است. 
پلامر  در دهه هشتم عمرش از پا ننشست و به بازیگری ادامه داد.با دیوید فینچر در «دختری با تتوی اژدها» همکاری کرد،مقابل هلن میرن در نقش لئو تولستوی در «آخرین ایستگاه» ظاهر شد.برای انیمیشن «بالا» صداپیشگی انجام داد.
او گفته بود:«بازنشستگی  (برای من) امکانپذیر نیست. اگر از سرعت کارم کم کنم، خواهم مرد. می‌میرم.»

1400/1/20 01:24:54