واکنش آنی از برلیناله ۲۰۲۲: با جین تماس بگیر(فیلیس ناگی)
می تو، زیر سن قانونی!

خلاصه فیلم: فیلم درباره‌‌ یک زن متاهل است که ناخواسته باردار شده و در زمانی در آمریکا زندگی می کند که نمی تواند سقط قانونی انجام دهد و با گروهی از زنان حومه شهر برای یافتن کمک همکاری می کند.

آدریان هورتن(گاردین): فیلم فیلیس ناگی برگرفته از فیلمنامه‌ هیلی شر و روشان ستی، اجراهای قوی‌ای دارد. با جین تماس بگیر به‌ویژه در تصویری که ناگی از خود عمل سقط جنین ارائه می‌کند می‌‌درخشد و بررسی دقیقی از گذشته‌ای ارائه می‌دهد که به طرز وحشتناکی می تواند به آینده ما تبدیل شود.

شری لیندن( هالیوود ریپورتر): نمایی محکم و صمیمی از لحظه‌ای تاریخی که کمتر از آن چیزی که  فکر می کنیم از ما دور است. این داستانی است که خشم خود را در مورد بی عدالتی اجتماعی از دریچه یک شخصیت ممتاز متمرکز می‌کند.

آنتونی د الساندرو(ددلاین): فیلم درخشان فیلیس ناگی الهام بخش، خشن و بسیار مرتبط با زمانه ما است. اجرای قدرتمند و تکان دهنده الیزابت بنکس به همراه سیگورنی ویور چیره دست، گروه بازیگران خارق العاده ای را رهبری می کنند تا داستانی فراموش نشدنی از زنانی را ارائه دهند که ساختار قدرت را برای حمایت از یکدیگر و انجام آنچه که فکر می کنند درست است، به چالش می کشند.

آنا اسمیت(ددلاین): لحظات پرتنش و آزاردهنده‌ای در  با جین تماس بگیر وجود دارد. برخلاف بسیاری از درام‌های مربوط به سقط جنین (که مسلماً ژانر بزرگی نیست)، این نه برروی احتمال و نه بر احساسات متضاد تمرکز ‌می‌کند. فیلمنامه با دقت به  قربانیان تجاوز جنسی، دختران زیر سن قانونی و مادران فقیر اشاره می‌کند.

پیتر دبروچ(ورایتی): با جین تماس بگیر پایه‌های شگفت انگیز یک داستان واقعی را به اشتراک می‌گذارد و یک بار دیگر روش‌هایی را که آمریکایی‌ها باید برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز خود استفاده کنند، توضیح می‌دهد. پیام توانمندسازی زنان با صدای بلند و واضح در این فیلم به‌ویژه در اجرای بنکس می‌رسد.

1400/12/3 15:08:50