موسیقی زبان «آسمان نیمه شب» است

سینماتریبون:جرج کلونی بازیگر و کارگردان 59 ساله با الکساندر دسپلا آهنگساز - که سابقه همکاری در هفت فیلم را داشته - برای آخرین تجربه کارگردانی خود، «آسمان نیمه شب» همکاری کرد زیرا او موسیقی را از مهمترین عناصر «آسمان نیمه شب» می دانست.

کلونی در کلیپی که  نتفلیکس تهیه و مجله ورایتی منتشر کرده، می‌گوید: «موسیقی در این فیلم شخصیت است زیرا بخش مهمی از موسیقی را سکوت تشکیل می‌دهد. هدف من این بود که فیلم مدیتیشن باشد و موسیقی باید زبان ما می‌بود – نه اینکه موسیقی فقط  برای به اوج رساندن لحظه هایی از غم و اندوه یا وحشت  باشد، بلکه برای انتقال احساسات در تمام  فیلم به موسیقی نیاز داشتیم. موسیقی همواره  مانند یک شخصیت بزرگ  و یکی از بازیگران در آسمان نیمه شب جلوه گری می‌کرد.»

دسپلا توضیح داد که کلونی از او می خواست احساسات شخصیت ها را با موسیقی همراهی کند :« هم صمیمیت و هم دامنه گسترده ای از داستان را ، که کاملاً چالش برانگیز است. باید موسیقی‌ای را می ساختم که ملایم و قابل تأمل باشد ، اما درباره فاجعه ، مرگ و پایان زمین نیز باشد.»

دسپلا در ادامه می‌گوید:« آسمان نیمه شب بیشتر داستان درونی انسان‌ها است ، مربوط به پشیمانی و رنج و آینده بشر  ، اما از نگاه مردم واقعی دیده می شود. درباره جمعیت نیست. هیچ جنگی در فیلم رخ نمی‌دهد. بنابراین من یک ارکستر زهی بسیار بزرگ با سازهای زهی جمع کردم  و...»

آسمان نیمه شب بر اساس رمان به اسم «صبح بخیر نیمه شب» ساخته شده و داستان کره زمین را در سال ۲۰۴۹ روایت می‌کند که به علت حادثه‌ای به سیاره‌ای یخبندان تبدیل شده  است و هوای کره زمین  روزانه آلوده‌تر می‌شود. اتفاقی برای کره زمین رخ داده  و انسان‌ها برای فرار از این موضوع قصد دارند تا در کهکشان به دنبال سیاره دیگری برای سکونت باشند.

1400/1/20 01:25:06