واکنش آنی از کن 75 ( می 2022): آر.ام.ان(کریستین مونجیو)
سیاست و تعصب

 

ترجمه نیلوفر امیری

 

کارگردان:کریستین مونجیو/ نویسنده: کریستین مونجیو/ بازیگران: مارین گریگور،ایالت جودیت، ماکرینا بارلادیانو/ ژانر: درام / بخش : رقابتی

خلاصه داستان: تحلیلی بدون قضاوت از نیروهای محرک رفتار انسان در مواجهه با ناشناخته، نحوه درک ما از دیگری و نحوه ارتباط ما با آینده نگران کننده.

 

ورایتی (جسیکا کیانگ): طبیعت گرایی کابوس وار کریستین مونگیو یک درام اجتماعی ناهموار و متفرق را منفجر می‌کند. این کارگردان رومانیایی تمثیلی بسیار پربار و عمیقاً بدبینانه از نابردباری در شهر کوچک چند قومیتی ترانسیلوانیا را ارائه می دهد.  فیلم آر.ام.ان عظیم، نگران‌کننده و بدبینانه است.

 

ددلاین (تاد مک کارتی): مثل همیشه، کارگردان مونجیو با تعداد انگشت شماری از شخصیت‌هایش که برای سرپا نگه داشتن خود و جامعه‌شان در زمان‌های در حال تغییر تلاش می‌کنند، صمیمی کار می‌کند. این یک نوع نگاه نزدیک و شخصی به مسائل معاصر در حوزه ای است که اغلب دراماتیزه نشده‌اند یا پوشش خبری ندارند که به حس تازه و مبرم فیلم می افزاید.

این فیلم تصویری خوشایند، منطقی اما همچنان تندخویانه درباره جنبه‌های سیاست و تعصبات اروپاییان است که حداقل در ایالات متحده در مورد آن شنیده نمی‌شود. نقش آفرینی جودیت استیت یک مرکز بسیار قوی است که هم محور دراماتیک و هم عاطفی این درام زیبا و غیرمنتظره معاصر را فراهم می کند.

 

هالیوود ریپورتر (جردن مینتزر): کریستین مونجیو، فیلمساز رومانیایی با یک درام شهری کوچک به جشنواره کن بازگشته است که در آن مسائل مربوط به هویت ملی در کانون توجه قرار می گیرد.  آر.ام.ان اصطلاحی مناسب برای فیلمی است که یک اسکن مغزی در مقیاس کامل به ملتی که در حال دست و پنجه نرم کردن با تنش‌های متعدد نژادی، اجتماعی، سیاسی ، تنوع ملی، اکولوژیکی و حداقل در اینجا احساسی است، می‌دهد. کارگردان تمام این تنش‌ها را در این درام شهری کوچک و آرام که در روستایی در ترانسیلوانیا، سرزمینی در تقاطع چندین ملت و زبان، اتفاق می‌افتد، زیر ذره بین قرار می‌دهد. فیلمسازی در  آر.ام.ان استادانه است و با چند سکانس برجسته مشخص شده است.

 

1401/3/11 12:33:07