واکنش آنی از کن 75 ( می 2022): توری و لوکیتا(ژان‌پیر و لوک داردن)
سقوط داردن ها!

ترجمه نیلوفر امیری

 

توری و لوکیتا(ژان‌پیر و لوک داردن)/ کارگردانان:ژان پیر داردن، لوک داردن/نویسندگان: ژان پیر داردن، لوک داردن/ بازیگران:کلر بودسون، شارلوت دی بروین، تایمن گوارتس/ ژانر: درام / بخش : رقابتی .

 

خلاصه داستان: در بلژیک امروز، یک پسر جوان و یک دختر نوجوان که به تنهایی از آفریقا سفر کرده‌اند، دوستی شکست ناپذیرشان را در برابر شرایط بی رحمانه تبعید خود قرار می دهند.

 

گاردین (پیتر برادشاو): برای من، پویایی کار آنها در سال‌های اخیر کاهش یافته است و با وجود همه تحقیقات آشکاری که بر روی فیلمنامه‌های آنها انجام شده، گاهی اوقات مسائلی  ساده‌لوحانه و معقول در طرح‌های اصلی وجود دارد. این فیلم تمثیلی ساده از نابرابری و بی عدالتی در میان حاشیه نشینان و محرومان در قلب اروپای غربی است. داردن ها فیلمسازانی هستند که معتقدند سینما باید معنایی داشته باشد و در دنیای واقعی دخالت کند.

 

هالیوود ریپورتر (لزلی فلپرین): توری و لوکیتا احتمالاً غمگین‌ترین فیلمی است که فیلم‌نامه‌نویس/ کارگردان/ تهیه‌کننده ژان پیر و لوک داردن ساخته‌اند. فیلم به جزئیات نحوه رسیدن توری و لوکیتا به جایی که هستند و اینکه آیا لیاقت ماندن دارند یا نه نمی‌پردازد، اگرچه کاملاً واضح است که سازندگان فیلم طرف بچه‌ها هستند.

 

ورایتی (اوون گلیبرمن): فیلم جدید توری و لوکیتا به نویسندگی و کارگردانی ژان پیر و لوک داردن، به اندازه مثلث غم بیانیه‌ای دیدنی است اما این فیلم در مورد آن چیزی است که در طرف مقابل طیف اقتصادی اتفاق می افتد. این داستانی است که می توان تصور کرد ویتوریا دسیکا درباره عصر بی‌عدالتی اقتصادی می گوید.

1401/3/11 12:27:25