واکنش آنی از کن 74: روز پرچم(شان پن)
 بازگشت خانوادگی آقای پن

روز پرچم / کارگردان: شان پن / بازیگران: شان پن، دیلن پن، کاترین وینیک، جاش برولین/ ژانر: درام، جنایی / نمایش در بخش: رقابتی / امتیاز در آی.ام‌.دی.بی:  ۵.۴ از ۱۰/ امتیاز در راتن تومیتوز :  ۸۰ از ۱۰۰ / امتیاز در متاکریتیک:  ۵۸ از ۱۰۰

خلاصه فیلم: یک پدر برای تامین زندگی دخترش زندگی دوگانه‌ای را به‌عنوان جاعل و کلاهبردار در پیش‌ میگیرد.

*

دیوید رونی (هالیوود ریپورتر):این اولین فیلم شان پن است که خودش هم در آن بازی کرده و در نقش مقابل دخترش دیلن پن ( در کنار حضور کوتاه پسرش هوپر جک پن) ظاهر می‌شود. حیف است که امضای شخصی سازنده در محتوای اثر وجود ندارد تا از حجم کلیشه‌ای که مخصوص فیلم‌های مستقل است کم کند. این فیلم یک شکست تمام عیار نیست و اگر کارگردانش ناشناس بود احتماالا به آن سخت گرفته نمی‌شد. اما با در نظر گرفتن بار عاطفی موجود در آن، این فیلم نه خیلی به‌یادماندنی است و نه تاثیرگذار.

 

پیتر برادشاو (گاردین): پن به عنوان کارگردان می‌داند چگونه به اثرش انرژی تزریق کند و این موضوع در درام خانوادگی بسیار تماشایی و خوش‌ساخت‌اش به اثبات می‌رسد. با اینکه در فیلم چند سکته‌ عاطفی آشکار و مقداری هم خودنمایی وجود دارد اما در ساختش جذابیت هم لحاظ شده است.

 

اُوِن گلیبرمن (ورایتی):شان پن یک درام قدرتمند پدر-دختری را کارگردانی کرده، فیلمی که نشان می‌دهد دیلن پن بازیگری تواناست. روز پرچم بیان‌گر رابطه کاملا آشفته، پیچیده و ملموس میان پدری با بازی شان پن در نقش یکی از بددهان‌ترین پدران تاریخ سینما و دخترش با بازی دختر واقعی پن است که دیلن پن در اجرای این نقش نمایش شگفت‌انگیزی دارد.

 

اریک کوهن (ایندی‌وایر): شان و دیلن پن زوج هنری تاثیرگذاری را در این درام جنایی پدر و دختری تشکیل می‌دهند. این فیلم چیز زیادی برای ارائه ندارد اما با این حال  یک یادآوری جدی از استعداد فیلمسازی پن است و همچنین گواه خوشایندی‌ست بر اینکه این استعداد به سایر اعضای خانواد‌ه‌اش نیز به ارث رسیده است.

 

استیو پاند (رپ): این فیلم بهم‌ریخته است و یکپارچگی ندارد اما به هر طریقی که هست به نتیجه می‌رسد. روز پرچم برای شان پن به عنوان کارگردان هم یک رخداد خانوادگی‌ست و هم بازگشتی به کن و البته، همچنین، بازگشتی به فرم محسوب می‌شود.

1400/4/20 22:34:10