واکنش آنی از ونیز ۲۰۲۲: استخوان‌ها و همه( لوکا گوادانینو)
خشن اما صمیمی و شیرین

 

ترجمه سارینا عزتی‌زاده

استخوان‌ها و همه/ کارگردان: لوکا گوادانینو/ بازیگران: تیموتی شالامه، تیلر راسل، جسیکا هارپر/ امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۲، امتیاز در راتن تومیتوز: ٩٥

 

خلاصه فیلم: داستان در مورد اولین عشق میان مارن، زن جوانی است که می‌آموزد چگونه باید در حاشیه جامعه روزگار گذراند، و لی، مردی بی‌ هدف و پراحساس و محروم است. آن‌ها با هم  سفری طولانی در سراسر آمریکا آغاز می‌کنند. در  طول مسیر، از رازهای تاریک گذشته یکدیگر باخبر می‌شوند.

 

ورایتی (اوئن گلیبرمن): استخوان‌ها و همه فیلمی جاده‌ای است که در آن شخصیت‌ها بسیار شبیه به خون‌آشام‌ها رفتار می‌کنند. آنها با جامعه ترکیب می‌شوند، اما واقعا نژاد متفاوتی هستند با توانایی بوییدن گوشت یکدیگر و میل شدید به تغذیه از آن. تیموتی شالامی و راسل تیلور در این فیلم جاده‌ای پرپیچ و خم با موضوع آدمخواری زوج خوبی را خوبی شده‌اند.

 

 

گاردین (کاترین شورد): آغاز فیلم استخوان‌ها و همه بیشتر در مورد کابوس‌هاست و می‌تواند به‌تنهایی داستان سنت‌ها و اساطیر آمریکایی را به‌صورت خلاصه نقل کند و همزمان هم یک روایت فریبنده و پیچیده داشته باشد. ادامه فیلم آخرِ لوکا گوادانینو، فاقد این ظرافت و مهارت است و البته این موضوع یک‌جورهایی به نفع فیلم تمام شده است‌.

 

 

بی‌بی‌سی ‌(نیکلاس باربر): استخوان‌ها و همه اقتباسی دیگر از رمانی به همین نام نوشته کامیل دآنجلیس است. در چند صحنه اول اینطور بنظر می‌رسد که گوادانینو یک کمدی سیاه وحشیانه ساخته است. اما این یک فیلم جاده‌ای صمیمانه و شیرین است مانند فیلم عسل آمریکایی ساخته آندریا آرنولد البته با بعضی از شدیدترین سکانس‌های خشنی که می‌توان تصور کرد.

1401/6/18 10:55:01