جوکر روانی کننده است

سینماتریبون:تارانتینو می‌گوید فیلم «جوکر» کمی کسل کننده است.

کوئنتین تارانتینو با ادگار رایت کارگردان بریتانیایی برای مجله «امپایر» گفتگو انجام داده و از خاطره انگیزترنی تجربه‌های سینمایی خود سخن گفته.

 یکی از این تجارب اخیر فیلم بینی تارانتینو فیلم «جوکر» ساخته‌ تاد فیلیپس با بازی واکین فینیکس است. هرچند تارانتینو این فیلم را «کمی یکنواخت» می‌خواند اما اوج خشونت در فیلم را مسترکلاس واژگونی می‌داند. 

.

تارانتینو به رایت می‌گوید: «واژگونی در سطحی عظیم، واکنش مخاطب، علت و معلول در سینما، احساس تغییر فضا در سالن سینما، ما در مورد همه‌ی این مسائل گفتگو کرده‌ایم. [با این حال]، سکانس تاک شو در فیلم جوکر همه‌ی آن‌ها را در سطحی عمیق در خود جای داده، سطحی که راستش را بخواهید فراتر از درک اغلب تماشاگران است

در این صحنه‌ ، آرتور فلک یا جوکر به عنوان مهمان در شوی شبانه‌ای با اجرای «ماری فرانکلین» با بازی رابرت دنیرو ظاهر شده است. این سکانس در حالی به پایان می‌رسد که جوکر دست به اسلحه می‌برد و در برنامه‌ی زنده به سر ماری تیراندازی می‌کند.

تارانتینو در مورد نقطه‌ی اوج فیلم می‌گوید: «این تعلیق نیست، فراتر از تعلیق است. [سینماروها] میخکوب می‌شوند. همه را مطلقا درگیر می‌کند. اگر فیلم را در هواپیما دیده‌اید، اگر در شبکه‌های آنلاین تماشا  کرده‌اید، اگر روی دی‌وی‌دی دیده‌اید، این فیلم لعنتی را ندیده‌اید. ...»

تارانتینو اضافه می‌کند: «فقط تعلیق‌آمیز نیست، فقط میخکوب‌کننده یا هیجان‌انگیز نیست. کارگردان مخاطب را پریشان می‌کند زیرا جوکر لعنتی روانی است.»

 تارانتینو سپس به تفسیر صحنه‌ی اوج فیلم می‌پردازد و می‌گوید: «مجری با بازی رابرت دنیرو شخصیت شرور فیلم نیست. به نظر یک انسان پست می‌رسد اما پست‌تر از دیوید لترمن نیست. او فقط یک کمدین پست است، یک مجری معمولی.»

1400/1/20 01:24:56