واکنش آنی از کن 75 ( می 2022):برادران لیلا ( سعید روستایی)
به مثابه یک رمان

ترجمه نیلوفر امیری

 

برادران لیلا/ کارگردان: سعید روستایی/نویسنده: سعید روستایی/ بازیگران: ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی و نوید محمدزاده/ ژانر: درام / بخش : رقابتی .

 خلاصه داستان: لیلا در 40 سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. خانواده ای که در شرایط تحریم ایران مدام در حال دعوا و تحت فشار از بدهی‌های مختلف هستند. لیلا در حالی که برادرانش برای گذران زندگی با مشکل مواجه هستند، نقشه‌ای می‌کشد.

 

گاردین (پیتر برادشاو): سعید روستایی یک درام خانوادگی قوی، جنجالی و شخصیت محور به سبک ایتالیایی-آمریکایی با بازی‌های پراحساس ارائه داده است، دریک صحنه مراسم عروسی عظیم و شباهت‌هایی که به روکو و برادرانش و پدرخوانده دارد.

 

هالیوود ریپورتر (جردن مینزر): این فیلم مانند یک رمان حجیم قرن نوزدهمی از زولا یا دیکنز است که در یک داستان سه ساعته خلاصه شده و داستان پنج خواهر  و برادر را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا در ایرانی بی رحم، پر از شیاد، درگیر طبقات اجتماعی، رقابت‌های قومی و اقتصادی که در مرز فروپاشی است، سر پا بمانند. برادران لیلا پر از نمایش قدرتمندانه گروه بازیگری است و استادی روستایی 32 ساله را نشان می‌دهد.

 

ورایتی (پیتر دبروژ): روستایی صحنه‌ها را با انرژی پرهیاهوی یک فیلم مستند ساخته و تعمدا از کلیشه‌های ملودرام دوری می‌کند.

 

ددلاین (استفانی بانبری): نقشه "روستایی" مانند طناب لیانا است، مصیبت‌های خانواده آنقدر به هم گره خورده است که هرگز نمی‌توان برای یافتن آغاز یا پایانی گره از آن باز کرد. این فیلم یک تجربه غنی و غیرمنتظره است.

1401/3/13 12:23:15