واکنش آنی از ونیز ۲۰۲۲: تار( تاد فیلد)
ایکاروس قرن21

 

ترجمه سارینا عزتی‌زاده 

تار/ کارگردان: تاد فیلد/ بازیگران: کیت بلانشت، نینا هوس، مارک استرانگ/ امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۷، امتیاز در راتن تومیتوز: ۱۰۰

 

خلاصه فیلم: این درام روشنفکرانه داستان لیدیا تار، موسیقی‌دان مشهور جهان و اولین رهبر ارکستر زن تاریخ آلمان را روایت می‌کند که تنها چند روز با ضبط سمفونی‌ای فاصله دارد که او را به اوج حرفه‌ای فوق‌العاده‌اش می‌برد. پترا، دختر خوانده شش ساله بسیار باهوش و جذاب لیدیا تار، نقشی کلیدی در این فیلم ایفا می کند و هنگامی که به نظر می رسد همه چیز علیه لیدیا توطئه می کنند، دختر جوان یک پشتوانه عاطفی مهم برای مادر مبارزش است.

 

هالیوود ریپورتر (دیوید رانی): بازی حیرت آور بلانشت بحث اصلی این فیلم خواهد بود،  اما بازگشت تاد فیلد ۱۶ سال بعد از فیلم آخرش هم بسیار قابل توجه است. برای بلانشت این جالب نیست که شخصیتش را برای ما گرم و مهربان تصویر کند. بلکه با تحکم ما را به تماشای این شخصیت مرموز، کمال‌گرا از لحاظ اخلاقی پر ایراد مجبور می‌کند. این وقتی بیشتر حیرت‌آور می‌شود که می‌فهمید بلانشت تمام پیانونوازی‌های فیلم را خود انجام داده است.

 

ایندی وایر (دیوید الریک): بلانشت تصویر درخشانی از یک ایکاروس قرن بیست و یکم خلق می‌کند. ما قبلا بلانشت‌ را در نقش زنان عصبی دیده بودیم اما او هرگز با چنین قدرتی خودش را روی پرده ویران نکرده است.

 

تلگراف (رابین کالینز): این فیلم بخشی مطالعه شخصیت، بخشی کمدی سیاه، یک ترکیب اعتیادآور از رفتار سمی و وحشت است و اولین تریلر با موضوع کنسل کالچر است.

1401/6/14 10:12:27