اهدای هفده اسکار فنی در مراسمی آنلاین

سینماتریبون:در مراسمی آنلاین هفده جایزه اسکار علمی و تکنیکی به متخصصانی که به بخش  خلاقیت و نو آوری‌های پروژه‌های سینمایی کمک می‌رسانند، اهدا شد.

 

هفده جایزه تکنیکی اسکار به پنجاه و پنج نفر در مراسمی آنلاین دیشب اهدا شد .این مراسم در وب سایت رسمی اسکار Oscars.org بارگزاری شده است.

این نخستین اهدای جوایز فنی و تکنیکی در دو سال گذشته است، معمولا اهدای مراسم فنی و تکنیکی ماه فوریه برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط زمان برگزاری مراسم به ژوئن 2020 تغییر کرد که بازهم برگزار نشد.

اجرای این مراسم را نیا داکوستا برعهده داشت و در میان دریافت کنندگان جوایز سه زن به چشم می‌خورد.کتلین کندی در بخش دستاوردهای زنان سخنرانی کرد.در حقیقت از سال 1961 تا امروز تنها 20 زن توانسته‌اند اسکار فنی و تکنیکی دریافت کنند.

جیمز کامرون کارگردان فیلم‌هایی چون «آواتار» در مراسم اهدای جوایز در بخش نوآوری سخنانی را مطرح کرد. گفت: قطار نوآوری سینما هرگز نمی‌ایستد. در حقیقت پیشرفت نوآوری برای قالب هنر ضروری است. پیشرفت تکنیکی با سرعتی ویران کننده در حال تغییر دادن فرآیند خلاقانه است. »

.یکی از جوایزی تکنیکی که اعلام شده به بخاطر سیستم Taz hair simulation به کمپانی پیکسار اهدا شد که اولین بار این سیستم در انیمیشن «شجاع» بکار بردند.شخصیت اصلی دختر فیلم موهای قرمز بلند دارد که با این تکنولوژی ساخته شده.کمپانی والت دیزنی نیز به خاطر بکارگیری این سیستم جایزه دریافت کرد.

یکی از جوایز دیگری که اهدا شد برای سیستم Industrial Light + Magic’s HairCraft بود که اولین بار در فیلم بلند سینمایی «وارکرافت» بکارگرفته شد و سپس در فیلم ابرقهرمانی «آکوامن» از این تکنیک بهره گرفتند.

فیلم آواتار نیز برای بهره گیری از سیستم « head-mounted camera system» برنده جایزه شد.که یک سیستم نوآورانه بود.

در این مراسم پشت صحنه ساخت فیلم‌های تکنیکی بزرگی از جمله «آواتار» کامرون، «کتاب جنگل» جان فاورو و فیلم‌های جدید «جنگ ستارگان» و «سیاره میمون‌ها» پخش شد.
.
زوی رزنیک، میر فدر، گای دورمن و ران یوگف توانستند جایزه‌ای را به خاطر خلق یک چیپ‌ست  بی‌سیم Amimonدریافت کنند. این چیپ ست در بخش مانیتورینگ ویدیوی دیجیتال کاربردهای فراوان دارد. خالقان یک سیستم انتقال ویدیوی وایرلس برای نظارت سر صحنه هم جایزه گرفتند.

1400/1/20 01:25:22