واکنش آنی منتقدان از کن 75 ( می 2022): پسری از بهشت(طارق صالح)
افراط گرایی مذهبی

 

ترجمه نیلوفر امیری

 

کارگردان:طارق صالح/ نویسنده: طارق صالح/ بازیگران: توفیق برهم، فارِس فارِس، یونس آلبایراک/ ژانر: درام / بخش : رقابتی

 

خلاصه داستان: در اولین روز پس از تعطیلات تابستانی، امام بزرگوار در مقابل چشمان شاگردانش در دانشگاهی معتبر در قاهره جان می‌دهد. این نشان دهنده شروع یک نبرد بی رحمانه برای نفوذ به جای او است.

 

گاردین (پیتر برادشاو): در اینجا ترکیبی جالب از تحقیر و بدبینی ، همراه با اشتیاق برای شخصیت‌های نجیب وجود دارد. این من را به یاد جان لو کاره انداخت. این فیلمی جسورانه و ضد روحانیان است و چشم انداز ایمان را با واقعیتی پنهان از فساد و ریا در کنار هم قرار می دهد. این یک کار جسورانه است.

 

هالیوود ریپورتر (جردن مینتزر): صالح در این فیلم بر پیوندهای نادرست میان دین و سیاست تمرکز می کند. پسری از بهشت دیدگاهی ظالمانه از اقتدار مصری چه از نوع مذهبی و چه سکولار ارائه می‌کند.

 

ورایتی (پیتر دبروژ): طارق صالح ریسک‌پذیر، درمان مرسوم یک موضوع حساس را ارائه می دهد. به نظر می رسد صالح این فیلم را از برنده جایزه کن سال 2009 «یک پیامبر» الگوبرداری کرده است. صالح مراقب است که ایمان را خدشه دار نکند و نشان می دهد که خود اسلام مقصر راه هایی نیست که افراد خاصی از آن سوء تعبیر و سوء استفاده می کنند. با توجه به اینکه فیلمسازان غربی معمولاً با مذهب تک بعدی برخورد می کنند،این یک دیدگاه تازه است. شما نمی‌توانید فیلمی مانند پسری  از بهشت بسازید بدون اینکه گروه زیادی از مردم را ناراحت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1401/3/11 12:30:28