واکنش آنی از کن 75 ( می 2022) : برادر و خواهر(آرنو دسپلچین)
آخرین نفس ها

ترجمه نیلوفر امیری

 

برادر و خواهر(آرنو دسپلچین)/کارگردان: آرنو دسپلچین/ نویسندگان: آرنو دسپلچین و جولی پیر/ بازیگران: ماریون کوتیار، ملویل پوپاود و گلشیفته فراهانی/  ژانر: درام / بخش : رقابتی .

خلاصه داستان: داستان حول محور خواهر و برادری می چرخد که به پنجاه سالگی نزدیک می شوند - آلیس بازیگر است، لوئیس معلم و شاعر بوده است. آنها دیگر با یکدیگر صحبت نمی‌کنند و بیش از بیست سال است که از یکدیگر دوری می‌کنند، اما مرگ والدینشان آنها را مجبور به تغییر اوضاع می‌کند.

 

هالیوود ریپورتر (شری لیندن): در آخرین حضور دسچپلین در جشنواره کن، او را در حال بازبینی موضوعات مورد علاقه - از جمله ادبیات، مردم شناسی و یهودیت می‌یابیم. او ناظر زیرک کمدی انسانی است، و این توانایی را دارد که حوزه‌های عاری از قضاوت را ایجاد کند که در آن حتی تحمل ناپذیرترین افراد خود شیفته را ببینیم و پذیرا باشیم. این موضوع قطعاً در مورد برادر و خواهر صدق می‌کند.

 

گاردین (پیتر برادشاو): هوس و فانتزی بیش از حد دسپلچین در گذشته کارساز بوده است، اما فیلم های او به طور فزایندهای شبیه یک آگهی تبلیغاتی عطر دو ساعته به نظر می رسند: بی اعتنا، برای مردان و زنان.

 

ورایتی (گای لاج): ممکن است که برادر و خواهر هر نقص دیگری که داشته باشد، مطلقاً نمی توان آن را به کندی در ساخت متهم کرد. حضور پرمخاطب ماریون کوتیار ممکن است علاقه بین المللی را به یک قطعه جنجالی که احتمالاً در زمین خانگی بهتر بازی می کند، برانگیزد.

 

 

1401/3/11 12:20:18